!@! na 2 flety i fortepian (2018)

Ten utwór to chwilowa przerwa w mojej fascynacji muzyką algorytmiczną. Choć przerwa jest pozorna – kompozytor jest dla mnie pierwowzorem programisty :-). Tytuł – który celowo istnieje tylko w formie pisanej – ma coś (mam nadzieję, nieoczywiście) wspólnego i z formą utworu, składem, jak również ze źródłem inspiracji algorytmicznych. Interpretację zawsze pozostawiam słuchaczom i ciekawy jestem jej zróżnicowania. Bardzo istotne są dla mnie harmonia i improwizacja, których powiązania z moim Koncertem fortepianowym pewnie da się wykryć. W obu elementach wkład Agaty, Łukasza i Andrzeja jest kluczowy i bardzo szczęśliwy jestem, że to właśnie oni dają !@! tchnienie swoich wrażliwości i wyrazu. 

Adrian Foltyn

Pobierz nuty (PDF)

Informacja o zamówieniu i prawykonaniu utworu

Data powstania: 2018
Czas trwania ca. 11’30’’
Prawykonanie:
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, organizator: Związek Kompozytorów Polskich – Oddział Wrocław

25 listopada 2018

 

Wykonawcy:
Agata Kielar-Długosz – flet
Łukasz Długosz – flet

Andrzej Jungiewicz fortepian

Kompozytor Adrian M. Foltyn

Urodzony w 1978 roku, absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Stanisława Krupowicza, członek Związku Kompozytorów Polskich. Jego utwory były wykonywane na krajowych i zagranicznych festiwalach muzyki nowej, m.in. podczas Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova i The Dutch Music Days oraz prezentowane na antenie Radio Netherlands Music, Deutschlandradio Kultur i Programu 2 Polskiego Radia. Jest laureatem zagranicznych i krajowych konkursów kompozytorskich, m.in. Konkursu Holenderskiej Fundacji „Yo” za Euphonicum na chór i orkiestrę symfoniczną (2004), I nagrody na Konkursie Młodych Kompozytorów im. T. Bairda (2005) za Son’tasy 2.1 na dwa fortepiany i media elektroniczne oraz III nagrody na Konkursie Kompozytorskim ZAIKS za Koncert fortepianowy (2008).

Był współautorem projektów multimedialnych artystów z innych dziedzin sztuki (Paweł Lisek, Sztuczna Inteligencja w Inteligentnej Sztuce, 2013, Jan Smaga, Sekunda, 2014). W swoich utworach wykorzystywał urządzenia odczytujące kierunkowe zmiany fal mózgowych (?@? na wiolonczelę i komputer z Andrzejem Bauerem, Overfitting I na altówkę i komputer z Rafałem Zalechem i Dariuszem Jackowskim). Jest także czynnym pianistą, w 2016 roku wystąpił wraz z Marią Erdman w prawykonaniu swojego utworu From ClaPy import… na klawikord, fortepian i elektronikę. 

Adrian jest również badaczem danych i naukowcem pracującym nad zrozumieniem związków matematyki i muzyki poprzez neurokognitywistyczne modelowanie napięć harmonicznych w utworze muzycznym.  Pochodną tej pracy jest zainteresowanie głębokimi sieciami neuronowymi i możliwościami ich wykorzystania w integracji muzyki ze słowem i obrazem. 

https://culture.pl/pl/tworca/adrian-foltyn

fot. Adrian Foltyn

Utwór

Wywiad z kompozytorem

Współczesne techniki kompozytorskie