!@! na 2 flety i fortepian (2018)

Ten utw贸r to chwilowa przerwa w mojej fascynacji muzyk膮 algorytmiczn膮. Cho膰 przerwa jest pozorna – kompozytor jest dla mnie pierwowzorem programisty :-). Tytu艂 – kt贸ry celowo istnieje tylko w formie pisanej – ma co艣 (mam nadziej臋, nieoczywi艣cie) wsp贸lnego i z form膮 utworu, sk艂adem, jak r贸wnie偶 ze 藕r贸d艂em inspiracji algorytmicznych. Interpretacj臋 zawsze pozostawiam s艂uchaczom i ciekawy jestem jej zr贸偶nicowania. Bardzo istotne s膮 dla mnie harmonia i improwizacja, kt贸rych powi膮zania z moim Koncertem fortepianowym pewnie da si臋 wykry膰. W obu elementach wk艂ad Agaty, 艁ukasza i Andrzeja jest kluczowy i bardzo szcz臋艣liwy jestem, 偶e to w艂a艣nie oni daj膮 !@! tchnienie swoich wra偶liwo艣ci i wyrazu.聽

Adrian Foltyn

Pobierz nuty (PDF)

Informacja o zam贸wieniu i prawykonaniu utworu

Data powstania: 2018
Czas trwania ca. 11鈥30鈥欌
Prawykonanie:
Akademia Muzyczna im. Karola Lipi艅skiego we Wroc艂awiu, organizator: Zwi膮zek Kompozytor贸w Polskich – Oddzia艂 Wroc艂aw

25 listopada 2018

Wykonawcy:
Agata Kielar-D艂ugosz 鈥 flet
艁ukasz D艂ugosz 鈥 flet

Andrzej Jungiewicz fortepian

Kompozytor Adrian M. Foltyn

Urodzony w 1978 roku, absolwent Akademii Muzycznej we Wroc艂awiu w klasie Stanis艂awa Krupowicza, cz艂onek Zwi膮zku Kompozytor贸w Polskich. Jego utwory by艂y wykonywane na krajowych i zagranicznych festiwalach muzyki nowej, m.in.聽podczas Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova i The Dutch Music Days oraz prezentowane na antenie Radio Netherlands Music, Deutschlandradio Kultur i Programu 2 Polskiego Radia. Jest laureatem zagranicznych i krajowych konkurs贸w kompozytorskich, m.in. Konkursu Holenderskiej Fundacji 鈥瀁o鈥 za Euphonicum na ch贸r i orkiestr臋 symfoniczn膮 (2004), I nagrody na Konkursie M艂odych Kompozytor贸w im. T. Bairda (2005) za Son鈥檛asy 2.1 na dwa fortepiany i media elektroniczne oraz III nagrody na Konkursie Kompozytorskim ZAIKS za Koncert fortepianowy (2008).

By艂 wsp贸艂autorem projekt贸w multimedialnych artyst贸w z innych dziedzin sztuki (Pawe艂 Lisek, Sztuczna Inteligencja w Inteligentnej Sztuce, 2013, Jan Smaga, Sekunda, 2014). W聽swoich utworach wykorzystywa艂 urz膮dzenia odczytuj膮ce kierunkowe zmiany fal m贸zgowych (?@? na wiolonczel臋 i komputer z Andrzejem Bauerem, Overfitting I na alt贸wk臋 i komputer z Rafa艂em Zalechem i Dariuszem Jackowskim). Jest tak偶e czynnym pianist膮, w 2016 roku wyst膮pi艂 wraz z Mari膮 Erdman w prawykonaniu swojego utworu From ClaPy import鈥 na klawikord, fortepian i elektronik臋.聽

Adrian jest r贸wnie偶 badaczem danych i naukowcem pracuj膮cym nad zrozumieniem zwi膮zk贸w matematyki i muzyki poprzez neurokognitywistyczne modelowanie napi臋膰 harmonicznych w utworze muzycznym.聽 Pochodn膮 tej pracy jest zainteresowanie g艂臋bokimi sieciami neuronowymi i mo偶liwo艣ciami ich wykorzystania w integracji muzyki ze s艂owem i obrazem.聽

https://culture.pl/pl/tworca/adrian-foltyn

fot. Adrian Foltyn

Utw贸r

Wywiad z kompozytorem

Wsp贸艂czesne techniki kompozytorskie